مكتبة البنية التحتية للمعلوماتية ITIL

107
رقم التدريب 5346
مقدم من: شركة أدوات وحلول
هدف التدريب

ستقدم هذه الدورة للمشتركين المبادئ التوجيهية والأبعاد والممارسات الخاصة بـ ITIL® 4 ، والتي توفر نظرة شاملة لكيفية المساهمة بنجاح الأعمال ، وكيفية الاستفادة من مفاهيم النماذج مثل Lean IT ، Agile ، DevOps وإدارة التغيير التنظيمي.


فهرس موضوعات التدريب

Day One
Agile  DevOps  ITIL SVS
The 4 dimensions model  Qualification Scheme  Benefits of ITIL
ITIL Service Value System 7 Guiding principles
Continual Improvement  Approach
Service Lifecycle to Service Value chain
Processes and Practices
Practices informally aligned  to Value chain
Value co-creation  Organization
Product and Services  Service Relationship  
Outcomes, Costs and risks
Day Two
Focus on Value
Start Where You Are
Progress Iteratively with Feedback
Collaborate and Promote Visibility
Organization and people  Information and technology  
Partners and suppliers  
Value stream and processes
External factors
Think and Work Holistically
Keep It Simple and Practical
Optimize and Automate
·Day Three
ITIL SVS
Opportunity, demand and  value
Governance
ITIL v4 Service Value Chain  Practices
Incident Management
Service Request Management
Service Level Management
Service Desk
Problem Management
General Management  Practices
Service Management  Practices
Technical Management  Practices

 

مخرجات التعلم

في نهاية الدورة سيكون المتدرب على معرفة بـ :

  • المبادئ التوجيهية لمكتبة البنية التحتية لتقنية المعلومات 
  • الأبعاد الأربعة لإدارة الخدمة
  •  ممارسات 34 ITIL
  • سلسلة خدمة القيمة التي تتضمن جوهر مكتبة البنية التحتية لتقنية المعلومات الإصدار 4.
المتطلبات السابقة للتدريب

 

  • أن يكون عمر المتقدم أكبر من 18 سنة
  • أن يكون حاصل على دبلوم فأعلى في التقنية والاتصالات
  • أن يكون المتقدم على رأس العمل 
  • للتحضير لامتحان نهاية الفصل ، نوصيك بمراجعة إستراتيجية خدمة منشور ITIL 2011 (إصدار 2011 ، ISBN 9780113313044) وإكمال 21 ساعة على الأقل من الدراسة الشخصية
الشهادات الإحترافية المتعلقة
  • مكتبة البنية التحتية للمعلوماتية ITIL
اسم مقدم الدورة
  • Amir Omran
خبرات المدرب

  • Amir joined DXC in December 2019 as Project Manager II for Rolls
    Royce account. Since January 2020 he has worked as Account Risk
    Lead in Rolls Royce account, and Project Support Analyst.
    On October 2020, he started working as Change management lead at
    Rolls Royce account.
    Before joining DXC, Amir had worked as a project manager in a midsized company developing Mega size project with Ministry of
    Education, Secondary Schools Infrastructure Upgrade.
    He has also worked as Network & Security Engineer, realizing national
    projects, Government-to-citizens and Government-to Government
    projects in E-government program affiliated with National Management
    Institute the technical arm of Ministry of State for Planning and
    Administrative Development.
    Amir has been a PMP certified project manager since March 2018.  Professional Work Experience
    DXC Technology Date 15-Dec-2019
    Rolls Royce – Risk Lead
    The Risk Lead is the overall coordinator of the Risk Management activities within the
    organization. The Risk Lead is responsible for:
    • Maintaining the Account Risk Log
    • Attend/Chair Account & Program.
    • Providing Risk Management training
    • Facilitating risk assessments, reviews and workshops as necessary
    • Preparing risk briefings, reports, and documents required for PMO reviews and the
    milestone decision processes. • Maintaining current knowledge and skills to ensure DXC Technology gets value
    from its investment in Risk Management.
    • Supporting other staff so they can contribute to Risk Management activities
    effectively, including providing training as required.
    • Ensuring that staff complies with the latest version of this policy andprocedure,
    escalating persistent non-compliance to senior leaders as necessary.
    • Ensure new Risk Practitioners receive the appropriate level of Risk Management
    training.
    • Risk Management quality assurance.
    • Maintenance and enforcement of the Organizational Risk Management Plan.
    • Act as a SPOC for communications to the Account – to exchange experience and
    awareness of methodology updates.
    • Complete Risk Compliance Checks (when needed)
    • Evaluate Risk Management metrics and generate process improvements

  • مجال التدريب
    الدورات التدريبية التخصصية
  • المسار الوظيفي
    • خدمات احترافية
  • نوع الدورة
    دورة معرفية
  • طريقة توصيل الدورة
    تفاعلية مباشرة
  • موعد البرنامج تبدأ 19-09-2021 إلى 21-09-2021 لمدة 15 ساعات
انتهت فترة التقديم