ادارة المشاريع

220
رقم التدريب 6799
مقدم من: شركة أدوات وحلول
هدف التدريب

مع تزايد الاحتياج للمشروعات المختلفة و منها المشاريع التكنولوجيه لمواكبة التطور السريع و المنافسه القويه في مختلف المجالات , تنامى الاحتياج الى إدارة المشروعات بمنهجية إحترافية لتعظيم فرص النجاح و الربحية. تعتبر شهادة PMI's Project Management Professional (PMP) ® من أهم الشهادات المعترف بها في الصناعة لمديري المشاريع. يُظهر PMP® المعترف به والمطلوب عالميًا أن لديك الخبرة والتعليم والكفاءة لقيادة المشاريع وتوجيهها.إذا كنت قد مررت بعملية الحصول على شهادة PMP® ، فلديك مجموعة معرفية موحدة وبيانات اعتماد لإثبات ذلك.

من خلال هذا البرنامج سنستعرض المفاهيم و الأدوات والعمليات المطلوبة لإدارة المشاريع طبقا للمنهجية الإحترافية لإدارة المشاريع (PMP) ®  بما يمكن المتدرب من تفعيل تلك الأدوات لتحقيق أهداف المشروع المكلف بإدارته أو المساهمة فيه.


المهارات المكتسبة وفقاً لإطار المهارات الرقمية:
إدارة المشاريع PRMG المستويات: Level 1
SFIA-logo

فهرس موضوعات التدريب

نظرة عامة والغرض من الدليل المعرفي لإدارة المشروعات PMBOK

العناصر التأسيسية

البيئة التي تعمل فيها المشاريع

العوامل البيئية للمؤسسة

أصول عملية المنظمة

إدارة نطاق الخطة

جمع المتطلبات

تحديد النطاق

إنشاء هيكل تنظيم العمل

تحقق من النطاق

تخطيط إدارة تكلفة المشروع

تقدير تكلفة الأنشطة

تحديد ميزانية المشروع

التحكم في تكلفة المشروع

خطة إدارة المخاطر

تحديد المخاطر

إجراء تحليل نوعي للمخاطر

إجراء التحليل الكمي للمخاطر

خطط للاستجابة للمخاطر

تطوير ميثاق المشروع

تطوير خطة إدارة المشروع

توجيه وإدارة أعمال المشروع

إدارة معرفة المشروع

مراقبة والتحكم عمل المشروع

مخرجات التعلم

عند الانتهاء من هذه الدورة، سوف تكون قادرا على:

 

إدارة نطاق المشروع Scope Management

إدارة كلفة المشروع Cost Management

إدارة المخطط الزمني للمشروع Schedule Management

إدارة جودة المشروع Quality Management

إدارة اتصالات المشروع Communication Management

إدارة مخاطر المشروع Risk Management

إدارةالموارد البشرية للمشروع HR Management

إدارة مشتريات المشروع Procurement Management

إدارة أطراف المشروع Stakeholder Management

إدارة التكامل للمشروع Integration Management

المسؤولية المهنية Professional Responsibility

المتطلبات السابقة للتدريب
  1. سعودي الجنسية 
  2. الحصول على دبلوم كحد أدنى وفي تخصص تقني أو معلوماتي أو هندسي
  3. وجود جهاز حاسب آلي سعته لا تقل عن 4 جيجا بايت وانترنت مناسب
  4. ملاحظة الدورة من 5 مساءا الى 9 مساءا لمدة ثلاث أيام
الشهادات الإحترافية المتعلقة
    لا توجد شهادات احترافية مرتبطة بالدورة التدريبية.
اسم مقدم الدورة
  • Mohamed Ahmed Ibrahim Abdelaal
خبرات المدرب
  • Mohamed Ahmed Ibrahim Abdelaal

    PMP In Technology | Senior Trainer & Consultant

     

    Professional Experience

    Instructor and Trainer Experience:

    PMP Certified PMP® #1277082: Project Management Professional certified by Project Management Institute (PMI) since June 2009.

    PMI-RMP Certified PMI-RMP® #1598484: Project Risk Management Professional by Project Management Institute (PMI) since March 2013.

     

    August 2009-present TE Group  PMO

    Project Management Coaching and Support Manager

    Conduct coaching sessions for the selected projects.

    § Support PMs in developing the projects plans as per PMI methodology.

    § Manage the processes of projects coaching, follow up, and reporting.

    § Develop and update the Risk Register.

    § Develop and update the Lessons Learned D.B.

    § Develop the needed materials and requirements to meet and maintain the PMI requirements to deliver the PMP Exam preparation course.

    § Trainer in the PMP Exam preparation course licensed by PMI.

    § Trainer in the Project Management Qualification Program.

    § Develop the required materials for the PM training programs.

    § Supervise the PM training provided through the programs.

    § Certified trainer in both Leadership Development Center and Training Sector.

    § Update the PM Handbook according to the agreed processes.

    § Update PMO templates to match the real needs of PMs.

    § Update the project management specific maps.

    Oct 2007- August 2009  TE PMO

    PMO Team Leader

    § Support establishing PMO within TE by various roles from its early beginning.

    § Develop the PM Handbook according to the agreed processes.

    § Prepare the material for the REP to get PMI license.

    § Prepare the required material for the PM training program.

    § Gather the required information for the IST subprogram.

    § Conduct coaching sessions with the consultants for the selected projects.

    § Supervise the PM training provided through the program.

    Dec 1999–2007  Telecom Egypt  NOC

    Switch and Traffic Engineer

    § Manage the switch traffic surveillance NOC element (STSNE) and the switch alarm surveillance NOC element (SASNE).

    § Team Leader for the data gathering team to build the required Data Base.

    § Manage and track the switch and traffic problem resolution work-flow.

    § Manage the switch and traffic experts to ensure that all TSNE functions are performed in a timely manner.

    § Monitor daily traffic pattern.

    Monitor faults and manage switch alarms

    Jan 2004- Jan 2014  Oticon Nile Enterprises      

    Headquarter Shift Manager

    § Share in the annual target setting process.

    § Manage the daily operation processes according to the agreed objectives.

    § Deal with customers to solve their problems and ensure their satisfaction.

    § Help the customers to choose the suitable hearing aid and make the required fitting.

    § Make the required follow up with both customers and doctors.

    § Manage and support the maintenance and manufacturing team.

    Aug 1999- Jan 2004 Oticon Nile Enterprises      

    Fitting and Maintenance Engineer

    § Selecting and fitting the suitable hearing aid according to the required needs.

    § Hearing aids maintenance and troubleshooting.

    § Deal with all kinds of hearing aids like the analogue, programmable, and digital.

    Jan 2013- Jun 2014  Arthrocare 

    Medica Area Manager

    § Set area target for Sports medicine Injuries section.

    § Contribute in developing overall company strategies.

    § Manage daily operations.

    § Manage Doctors and Hospitals accounts.

    § Manage stock requirements.

    § Organize human resources to cope with the required flexibility on daily bases.

    Feb 2000–Oct 2000   Saudi Soft  Testing

    Software Tester

    § Testing the windows Millennium Arabic version.

    May 1999–Feb 2000    Benefit for Internet

    Technical Support Engineer

    § Install and maintain faxsave application.

    § Technical support.

    May1998–May1999      Tiba Computer

    Technical Support and Sales Engineer

    § Technical support.

  • مجال التدريب
    الدورات التدريبية التخصصية
  • المسار الوظيفي
    • إدارة المشاريع
  • نوع الدورة
    دورة مهارية
  • مستوى الدورة التدريبية
    مستوى متوسط
  • طريقة توصيل الدورة
    تفاعلية مباشرة
  • موعد البرنامج تبدأ 7-11-2021 إلى 11-11-2021 لمدة 20 ساعات
انتهت فترة التقديم